مجله کرمان ما

تبادل تجربه در زمینه نوزاد پروری با کمک شما امکان پذیر خواهد بود لطفا تجربه خود را در قسمت نظرات با بقیه به اشتراک بگذارید:

مجله کرمان ما

تبادل تجربه در زمینه نوزاد پروری با کمک شما امکان پذیر خواهد بود لطفا تجربه خود را در قسمت نظرات با بقیه به اشتراک بگذارید:

طب سنتی کرمانی

در این قسمت قصد دارم مطالبی از نویسنده کرمانی آقای محمد برزگر ماهانی برایتان ارائه کنم

وی در کتاب خواص گیاهان داروئی که تا کنون در سه جلد به چاپ رسانیده است سعی کرده برای تمامی بیماریها با استفاده از گیاهان،میوه ها وموادطبیعی درمان آن را پیش پای خواننده کتابش گذارد.

ایشان در سال 1301 در ماهان کرمان در خانواده ای که کسبشان درمان بیماران با استفاده از طب سنتی بود دیده به جهان گشود وی در مقدمه کتابش ادعا می کند که خانواده اش تا کنون بماریهای صعب العلاجی مانند سیاتیک،نقرس،زخم معده،واریس و.... را درمان نموده اند.

چاقها بخوانند:

دلایل:کمبودمواد سفیده ای،بد کاری تیروئید ومصرف زیاد مواد چرب،شیرین ونشاسته دار.

درمان:مواد سفیده ای=استفاده از سفیده تخم مرغ،شیر،کنجد که شامل 24نوع مواد سفیده ای است ،لوبیا چیتی،ماش،وسبزیجات(کمبود مواد سفیده ای باعث جمع شدن آب لابه لای گوشت وچریهای بدن می شود) کلم قرمز پخته شده چاق ها را لاغر می کند.گشنیز لاغر کننده است،کاهو وشلغم موثر است  کندرک به اندازه یک نخود قبل از صبحانه بخورید تا چهل روز،برای تنظیم غده تیروئیدتان

حمام روزانه لاغر کننده است مخصوصا با آب سرد،مدتتی بجای صبحانه از میوه استفاده کنید وتا نهار چیزی میل نکنید بعد از مدتی چربی های اضافه آب می شوند.

چه نخوریم یا کمتر بخوریم:بیسکوئیت،هویج،سیب زمینی،لوبیا سبز،سوسیس،جگر،آب گوشت،گوشتهای شور،قارچها،دنبلان،انجیر،خرما،فندوق،بادام،مرباوکمپوت ها،شیرینی جات.

لاغرها بخوانند:

انبه،انجیر وخربزه،جوشانده اسطوقودوس،کدو،انگورشیرین،پسته وآب هویج ناشتا میل فرمائید،تخم خرفه،تخم خیار،تخم کاهو وتخم گشنیز با هم برشته کنید با شکربکوبید روزانه بخوریدچاق می شوید.

کتیرا با نشاسته ومغز بادام صبح قبل از صبحانه میل نمائید.نارگیل را با شیر جوشانده بخورید

در صورت غده تیروئید شما تنظیم نیست یک روز درمیان حمام بروید تا چاق شوید.

خواص گیاهان داروئی جلد سوم ص103

نظرات 1 + ارسال نظر
آزاد یکشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 07:00 ق.ظ http://blog.cheshmehregi.com

سلام دوست گرامی ، بلاخره بعد از 7 سال جنگ عراق پایان یافت - آمریکا قصد دارد پیروز خود را در عراق جشن بگیرد ، آیا شما قبول دارید که آمریکا برنده این نبرد بوده ؟ و یا شما هم هنوز باور دارید که سلاح های کشتار جمعی در عراق دلیل اصلی حمله آمریکا به عراق بود ؟ اگر فرصت داشتید خوشحال می شوم مطلب بنده را در این مورد بخوانید . موفق و پیروز باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد