مجله کرمان ما

تبادل تجربه در زمینه نوزاد پروری با کمک شما امکان پذیر خواهد بود لطفا تجربه خود را در قسمت نظرات با بقیه به اشتراک بگذارید:

مجله کرمان ما

تبادل تجربه در زمینه نوزاد پروری با کمک شما امکان پذیر خواهد بود لطفا تجربه خود را در قسمت نظرات با بقیه به اشتراک بگذارید:

اول خرداد ماه یا همان هرمزد روز وجشن گرما(ارغاسوان) مبارک

بی شک یکی از جشن هایست که ایرانیان کنونی کمتر با آن آشنا هستند وشاید از آن بی خبرجشن گرماست.

 زمان ومحل دقیق شروع این نوع جشن نامشخص است. اما با توجه به اینکه پیشه اکثریت ایرانیان باستان کشاورزی بوده پس،با گرمتر شدن هوا وآغاز فصل گرما فرصت خوبی برای کشاورزی ایجاد می گردد،لذا برای این شروع جشنی برپا میشده واین در حالیست که امروزه همچنان کاشت دانه­های روغنی همچون کنجد، پنبه و کرچک  در استان­های مرکزی ایران در شصت بهارانجام می­شود که گاه با برگزاری جشنها ومراسمی نیزهمراه است.

از خرداد در متون باستان با عباراتی همچون خو....

ادامه مطلب ...

چنارهای چندصد ساله روستای خبر بافت

یک فعال محیط زیست استان کرمان از نابودی چنارهای چندصد ساله روستای خبر(شهرستان بافت) به دنبال اجرای طرح های آبخیزداری در حاشیه ی رودخانه خبر داد.در این طرح با استفاده از سیمان و سنگ، سازه هایی در دو سمت رودخانه ایجاد می شود و برای ساخت این دیواره سیمانی چنارهای چندصد ساله دو سوی رودخانه از بین می روند.

این در حالیست که برخی از این درختان قدمتی 250 ساله دارند و قطر تنه برخی از آنها به 2 متر

می رسد.

ادامه مطلب ...

گاهنامه اینترنتی رکاب


جهت عضویت در گاهنامه اینترنتی رکاب با ارسال یک ایمیل به آدرسRKB_471@yahoo.com با  موضوع درخواست عضویت گاهنامه رکاب عضو این مجله مجازی شوید.
بعد از ارسال ایمیل،شما نیز عضو این گاهنامه خواهید بود.و در هر ایمیل یک فایل PDFدریافت خواهید کرد واز مطالب سرگرم کننده آن بهرمند خواهید شد ودر صورت دلخواه از فایل پرینت گرفته ودر اختیار دوستانتان نیز قرار دهید.
عضویت درگاهنامه رکاب مجانی و بدون پرداخت هرگونه وجه است.

یاد اون زمان ها!!!!!!چند عکس با حال وقشنگ هدیه به شما

کرمان ما
خوش بحالت که همچین دوستای خوبی داری چه حالی می کنن این کفترا!!!!!

ادامه مطلب ...

آخه مگه مجبوری؟

برای دیدن عکسهای بیشتر روی ادامه مطلب کلیک فرمائید.
پشتکارو حال کن
دوست عزیز نظرات شما برای ما خیلی با ارزشه

ادامه مطلب ...