مجله کرمان ما

تبادل تجربه در زمینه نوزاد پروری با کمک شما امکان پذیر خواهد بود لطفا تجربه خود را در قسمت نظرات با بقیه به اشتراک بگذارید:

مجله کرمان ما

تبادل تجربه در زمینه نوزاد پروری با کمک شما امکان پذیر خواهد بود لطفا تجربه خود را در قسمت نظرات با بقیه به اشتراک بگذارید:

به ایرانی بودنم افتخار می کنم....

به ایرانی بودنم افتخار می کنم چون....

اولین جاده ساز بودیم،خیام،حافظ وسعدی رو داشتیم،فردوسی ایرانی بود،اولین سیستم کشوری واستخدامی را داشتیم و.....

اولین مردمانی که سیستم فاضلاب را جهت تخلیه آب شهری به بیرون از شهر اختراع کرد ایرانیان بودند .

چون ایرانیان باستان بودند که مس را کشف کردند.وفلزات را ذوب نمودند (شهر سیلک در اطراف کاشان)

سیستم استخدام دولتی به صورت لشگری و کشوری به مدت 40 سال خدمت و سپس بازنشستگی و گرفتن مستمری دائم را کورش کبیر در ایران پایه گذاری کرد و داریوش برای ساخت کاخ پرسپولیس 25 هزار کارگر به صورت 10 ساعت در تابستان و 8 ساعت در زمستان به کار گماشته بود و به هر استادکار هر 5 روز یکبار یک سکه طلا ( داریک ) می داده و به هر خانواده از کارگران به غیر از مزد آنها روزانه مقداری گوشت همراه با روغن – کره – عسل و پنیر میداده است و هر 10 روز یکبار استراحت داشتند .

همچنین داریوش برای اولین بار در ایران وزارت راه – وزارت آب – سازمان املاک -سازمان اطلاعات – سازمان پست و تلگراف ( چاپارخانه ) را بنیان نهاد .

اولین بودند در ریسندگی ونخ ریسی ،داریوش برای جلوگیری از قحطی آب در هندوستان که جزوی از امپراطوری ایران بوده سدی عظیم بروی رود سند بنا نهاد . اولین راه شوسه و زیر سازی شده در جهان توسط وی ساخته شد .همچنین ایرانیان باستان بودند که برای عبور لشکرشان از آسیا به اروپا با استفاده از کشتی های جنگی پل متحرک ساختند،آسیا واروپا را بهم متصل کردند(در ترکیه کنونی)

چون اولین مردمانی که کشتی یا زورق را ساختند ایرانیان بودند به فرمان یکی از پادشاهان زن ایرانی

ارتش سواره نظام در دنیا توسط سام ایرانی اختراع شد با 115 سرباز،اولین مردمانی که شیشه را کشف کردند و از آن برای منازل استفاده کردند ایراینان بودند .

به ایرانی بودنم افتخار می کنم چون کریستف کلب و واسکودوگاما بعد از خواندن کتابهای ایرانی که در کتابخانه واتیکان بوده به فکر قاره پیمایی افتادند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد